corner corner Heel veel 1001 Lijst boeken weg te geven...

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Heel veel 1001 Lijst boeken weg te geven...

Ik heb besloten te stoppen met het lezen van de 1001 boeken lijst. Er zijn teveel boeken die ik niet goed vind, en nog belangrijker, en hoop waarin dingen gebeuren die bij mij paniekaanvallen triggeren.

Ik heb jaren 1001 lijst boeken gespaard, dus nu komt het: IK HEB HEEL VEEL LIJST BOEKEN OVER!

Er zijn er een aantal geregistreerd, maar een hoop ook niet. Misschien wil ik de niet geregistreerde uiteindelijk verkopen, maar ik wou eerst vragen of ik er hier misschien iemand gelukkig mee kan maken.

Ik kan gewoon tegen verzendkosten (Kiala, DHL, PostNL) een doosje sturen, gevuld met Engels en/of Nederlands, maar als je op zoek bent naar bepaalde lijst boeken kun je het ook laten weten, en dan kijk ik of ik ze heb (ik heb er VEEL).

Edit: Jullie kiezen steeds net de boeken uit die ik al niet meer heb of als ebook heb, dus ik geloof dat ik toch iets van een lijst moet gaan maken. Jullie kunnen in ieder geval alle geregistreerde al vinden op mijn AVL plankje :) (En mocht je wat anders leuks tegen komen, roep dan gerust!)

Voor wie toch een gokje wilt wagen en me een lijstje wil sturen in de hoop dat ik heb wat je wilt: De complete lijst staat hier: https://www.goodreads.com/---/952.1001_Books_You_Must_Read_Before_You_Die

Complete Thread

Profile Image
Ik heb besloten te stoppen met het lezen van de 1001 boeken lijst. Er zijn teveel boeken die ik niet goed vind, en nog belangrijker, en hoop waarin dingen gebeuren die bij mij paniekaanvallen triggeren.

Ik heb jaren 1001 lijst boeken gespaard, dus nu komt het: IK HEB HEEL VEEL LIJST BOEKEN OVER!

Er zijn er een aantal geregistreerd, maar een hoop ook niet. Misschien wil ik de niet geregistreerde uiteindelijk verkopen, maar ik wou eerst vragen of ik er hier misschien iemand gelukkig mee kan maken.

Ik kan gewoon tegen verzendkosten (Kiala, DHL, PostNL) een doosje sturen, gevuld met Engels en/of Nederlands, maar als je op zoek bent naar bepaalde lijst boeken kun je het ook laten weten, en dan kijk ik of ik ze heb (ik heb er VEEL).

Edit: Jullie kiezen steeds net de boeken uit die ik al niet meer heb of als ebook heb, dus ik geloof dat ik toch iets van een lijst moet gaan maken. Jullie kunnen in ieder geval alle geregistreerde al vinden op mijn AVL plankje :) (En mocht je wat anders leuks tegen komen, roep dan gerust!)

Voor wie toch een gokje wilt wagen en me een lijstje wil sturen in de hoop dat ik heb wat je wilt: De complete lijst staat hier: https://www.goodreads.com/---/952.1001_Books_You_Must_Read_Before_You_Die
Profile Image
Wat een aardig aanbod! De aanleiding vind ik wel jammer voor je.

Ik heb de lijst eens doorgekeken, en ik zou wel geïnteressseerd zijn in de volgende boeken:
-Chinua Agebe - Things fall apart
-Thomas Bernhard - Wittgenstein's nephew [ook in NL vertaling OK]
-Thomas Keneally - Schindler's List [ook als Schindler's Ark uitgegeven]
-José Saramago - Balthasar & Blimunda [ook in NL vertaling OK]
-Akutagawa - Rashomon [ook in NL vertaling OK]
-Philip Roth - American Pastoral
-Karel Capek - War with the newts [ook in NL vertaling OK]
Graag bereid om verzend- en onkosten te vergoeden.
Profile Image
Ik heb de lijst eens doorgekeken, en ik zou wel geïnteressseerd zijn in de volgende boeken:
...
...
-Karel Capek - War with the newts [ook in NL vertaling OK].

Deze drie kan ik aanbevelen. Dan weet je dat alvast!
Profile Image
...
...
-Karel Capek - War with the newts [ook in NL vertaling OK].

Deze drie kan ik aanbevelen. Dan weet je dat alvast!

Dat is goed om te weten -- Daar ga ik dan naar uitkijken!
Profile Image

Haha, je hebt net degene uitgekozen die ik of niet had, of al heb gelezen en dus al weg heb gedaan, of als ebook heb :o Ik heb alleen Things Fall Apart, en dat is er 1 die ik op mijn plank heb laten staan omdat hij me wel aansprak. Dat is trouwens wel de NL vertaling, is dat erg?
Profile Image
Things fall apart is prachtig! De vertaling is goed, maar als je kunt moet je de oorspronkelijke Engelse editie lezen, Chinua Achebe speelt met de Engelse taal uit Nigeria, dat door de diverse personages heel anders gesproken wordt.
Profile Image
Things fall apart is prachtig! De vertaling is goed, maar als je kunt moet je de oorspronkelijke Engelse editie lezen, Chinua Achebe speelt met de Engelse taal uit Nigeria, dat door de diverse personages heel anders gesproken wordt.

Goed om te weten! Ik vind vast nog wel eens ergens de Engelse versie.
Profile Image

Haha, je hebt net degene uitgekozen die ik of niet had, of al heb gelezen en dus al weg heb gedaan, of als ebook heb :o Ik heb alleen Things Fall Apart, en dat is er 1 die ik op mijn plank heb laten staan omdat hij me wel aansprak. Dat is trouwens wel de NL vertaling, is dat erg?

Dank je voor het kijken. Van oorspronkelijk in het Engels geschreven boeken lees ik altijd de Engelse versie, dus deze NL vertaling mag naar iemand anders.
Profile Image

Dank je voor het kijken. Van oorspronkelijk in het Engels geschreven boeken lees ik altijd de Engelse versie, dus deze NL vertaling mag naar iemand anders.

Okay :)
Profile Image
Er zijn divers, dacht ik zo, ik hou me voor de sf aanbevolen,maar weet niet hoeveel dat zijn en hoeveel jij er hebt.
Ik lees zelf de lijst ook niet ivm dezelfde reden als jou
Er zijn teveel boeken die ik niet goed vindt,
Profile Image
Ik heb denk al je lijst gevonden, staat op je profiel........ :S

Deze, indien aanwezig:
H G Wells : The War of the Worlds
H G Wells :The Invisible Man
H G Wells :The Time Machine
Jules Verne: Naar het middelpunt der aarde
Jules Verne: De Reis om de Wereld in 80 Dagen
The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde door Stevenson, Robert Louis
Brighton Rock door Greene, Graham
To Kill a Mockingbird door Lee, Harper
The Long Dark Teatime of the Soul – Douglas Adams
Dirk Gently’s Holistic Detective Agency – Douglas Adams

11 in totaal.
Liefst in engels, ik heb gecheckt met je lijst, nl of eng qua titel is hetzelfde als je lijst.
Profile Image
Ik heb denk al je lijst gevonden, staat op je profiel........ :S

Deze, indien aanwezig:
H G Wells : The War of the Worlds
H G Wells :The Invisible Man
H G Wells :The Time Machine
Jules Verne: Naar het middelpunt der aarde
Jules Verne: De Reis om de Wereld in 80 Dagen
The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde door Stevenson, Robert Louis
Brighton Rock door Greene, Graham
To Kill a Mockingbird door Lee, Harper
The Long Dark Teatime of the Soul – Douglas Adams
Dirk Gently’s Holistic Detective Agency – Douglas Adams

11 in totaal.
Liefst in engels, ik heb gecheckt met je lijst, nl of eng qua titel is hetzelfde als je lijst.

Hmmm ook jij hebt een lijstje met alleen boeken die ik al eerder heb gelezen en heb gecrossed en/of als ebook heb. Misschien is dit toch niet helemaal de goede manier. Ik dacht "Ik heb er heel veel", maar blijkbaar heb ik er nog meer niet ;) Ik ga even kijken of ik een lijst oid kan maken met wat ik WEL heb. De geristreerde staan in ieder geval allemaal op mijn AVL plankje.
Profile Image
Als het schikt hoor, als het veel werk wordt om het uit te zoeken, hoeft het niet perse.
Ik hoor het tzt wel.
Profile Image
Ik wil wel een doosje overnemen. Ik wil me wel laten verrassen, 1001 boeken zijn altijd goed! PM maar met kosten en dat soort dingen!

Edit: Oh! Kan dit uitgesteld worden tot na 6 november? Ik laat een nieuwe vloer leggen in mijn woonkamer, en dat betekent dat alles, ik herhaal, alles, uit de woonkamer moet, en de boekenkast afgebroken en alle boeken los in de slaapkamer. Dan is een extra doosje boeken even niet zo handig. :)
Profile Image
Ik wil wel een doosje overnemen. Ik wil me wel laten verrassen, 1001 boeken zijn altijd goed! PM maar met kosten en dat soort dingen!

Edit: Oh! Kan dit uitgesteld worden tot na 6 november? Ik laat een nieuwe vloer leggen in mijn woonkamer, en dat betekent dat alles, ik herhaal, alles, uit de woonkamer moet, en de boekenkast afgebroken en alle boeken los in de slaapkamer. Dan is een extra doosje boeken even niet zo handig. :)

Ik neem aan dat ik er tegen die tijd vast nog een hoop heb, dus dat is geen probleem :)
Profile Image

Ik neem aan dat ik er tegen die tijd vast nog een hoop heb, dus dat is geen probleem :)

Kan het nog? Mijn boekenkast staat weer!
Profile Image
En ik laat me graag verrassen met boeken die je nog over hebt.
:)
Engels of Nederlands maakt me niet uit.
Verzendkosten worden natuurlijk vergoedt.
Profile Image

Perfect! Stuur even een PM met je adres enzo :)
Profile Image

Perfect! Stuur even een PM met je adres enzo :)

PM zou nu in je mailbox moeten zitten ... :)
Succes met uitzoeken / verpakken / opsturen.
Zo te zien zijn er meerdere mensen die graag wat boeken van je over nemen.
Profile Image
Ik wil ook wel een verrassings doosje, geregistreerd of niet maakt me niet uit. Als ik ze nou al heb gelezen mogen ze weer verder. Ik lees wel graag Engels boeken in de originele taal, maar anders vind ik Nederlands of Engels allebei goed :)
Profile Image
Ik wil ook wel een verrassings doosje, geregistreerd of niet maakt me niet uit. Als ik ze nou al heb gelezen mogen ze weer verder. Ik lees wel graag Engels boeken in de originele taal, maar anders vind ik Nederlands of Engels allebei goed :)

Hier hetzelfde, dus dat is precies wat ik heb :) Ik stel een leuk doosjes voor je samen. PM even je adres?
Profile Image

Hier hetzelfde, dus dat is precies wat ik heb :) Ik stel een leuk doosjes voor je samen. PM even je adres?

Fantastisch! Pm komt eraan :)
Profile Image
Registreren gebeurt volgende week. Ik ben vanaf vanmiddag lekker op pad met familie.
Straks eerst nichtlief ophalen van school en dan door naar vakantiehuisje.
Profile Image
en volgens mij heb ik alle boeken gemeld. Mis je nog een (of een paar), laat het me dan maar even weten. Ik heb e.e.a. zo gestructureerd mogelijk gedaan, maar soms slaat bij grote hoeveelheden toch de chaos toe ;-)
Profile Image
Eentje van je wishlist en vast heerlijk om te lezen.

http://www.bookcrossing.com/---/14740086/
Mini-shopaholic - Sophie Kinsella

Engelstalige pocketuitgave.
Profile Image
Ik heb nog heel veel boeken over, vooral de Engelse wil ik graag kwijt, omdat ik die nu ook niet meer in de Boekspot kan achterlaten...

Dus als jullie interesse hebben in nog een doosje hoor ik het graag! (Specifieke boeken van mijn AVL mogen natuurlijk ook, ook de niet-1001 boeken, Nederlands of Engels).
Profile Image
Hoi MMMaartje (nog niet zo makkelijk om dat foutloos te schrijven;-)

Dank je wel voor je aanbod! Ik heb interesse in een boek en wel in 'Room' van Emma Donoghue. Als je er een briefje bij doet met je IBAN en erbij zet: t.a.v. ...enz., maak ik meteen na ontvangst de portokosten aan je over.

Als je wilt dat ik het voor het versturen overmaak, kan je me even een PMmetje sturen met je gegevens.

Als je er voor hetzelfde bedrag een dun boek bij kan proppen, zet ik dat in OBCZ-Westerpark!
Profile Image
Ik heb nog heel veel boeken over, vooral de Engelse wil ik graag kwijt, omdat ik die nu ook niet meer in de Boekspot kan achterlaten...

Heeft dat te maken met je huidige woonplaats? Of is er iets veranderd in de regels over welke boeken je in de Boekspot achter mag laten?

Ik ben erg in de verleiding, heb op je AVL-plankje op de eerste bladzijde al drie 1001-boeken gezien die ik niet heb/zou willen lezen, maar.... Ik doe nog steeds aan downsizing, dus ik ga je geen PM sturen. (Schreef ze met een diepe zucht.)
Profile Image

Heeft dat te maken met je huidige woonplaats? Of is er iets veranderd in de regels over welke boeken je in de Boekspot achter mag laten?

Ik ben erg in de verleiding, heb op je AVL-plankje op de eerste bladzijde al drie 1001-boeken gezien die ik niet heb/zou willen lezen, maar.... Ik doe nog steeds aan downsizing, dus ik ga je geen PM sturen. (Schreef ze met een diepe zucht.)

Nee, de boekspot gaat sluiten :(

Haha, als je nog van gedachten veranderd hoor ik het wel!
Profile Image

Dus als jullie interesse hebben in nog een doosje hoor ik het graag! (Specifieke boeken van mijn AVL mogen natuurlijk ook, ook de niet-1001 boeken, Nederlands of Engels).

Kom maar op met doosje
Profile Image
Kom maar op met doosje

Ik kan het je van harte aanbevelen :-)
Profile Image
Als ik de verzendkosten mag betalen, komen we er wel uit :)
Profile Image

Bedankt

Bedankt voor het verzenden van een doos boeken naar mij (& voor de track&trace). Ben heel benieuwd wat er allemaal in zit.

Update: Mijn ouders hebben het pakje binnen. Ik ga er binnenkort langs om het open te maken.
Profile Image
Bedankt voor het verzenden van een doos boeken naar mij (& voor de track&trace). Ben heel benieuwd wat er allemaal in zit.

Update: Mijn ouders hebben het pakje binnen. Ik ga er binnenkort langs om het open te maken.

Fijn! Ik hoop dat er wat voor je bij zit! :)
Profile Image
Op de achterkant staat: "This book will break your heart". I hope not!;-)
Profile Image
Op de achterkant staat: "This book will break your heart". I hope not!;-)

Whoops, hoop het ook niet, daar wil ik niet verantwoordelijk voor zijn!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.