corner corner 9 september: donkere dagen = veel lezen! Maar wat?

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

9 september: donkere dagen = veel lezen! Maar wat?

Ik ben zelf nog bezig in Theo Thijssen, meestal in bed. In de kamer lees ik nu "Waar vier wegen samenkomen" van Tommi Kinnunen, een prachtig boek van een Finse schrijver wiens naam ik toevallig tegenkwam in de krant.

Complete Thread

Profile Image
Ik ben zelf nog bezig in Theo Thijssen, meestal in bed. In de kamer lees ik nu "Waar vier wegen samenkomen" van Tommi Kinnunen, een prachtig boek van een Finse schrijver wiens naam ik toevallig tegenkwam in de krant.
Profile Image

Ik lees

Kristin Lavransdochter van Sigrid Undset en Gutenberg's Apprentice van Alix Christie.
Profile Image
Heerlijk leesweer! Ik ben bezig in Do not say we have nothing van Madeleine Thien en daarna ga ik beginnen in Vaak ben ik gelukkig van Jens Christian Grøndahl, een ringboek die zojuist is bezorgd.
Profile Image
van Hendrik Groen, meegenomen om te koerieren, maar wil het graag zelf nog even lezen, veel over gehoord, dus ben benieuwd
Profile Image

Eilandgasten

van Vonne Van der Meer - leuke feelgood over een huis op Vlieland.
Profile Image
vooral de volgende delen ook lezen!!!
Profile Image
vooral de volgende delen ook lezen!!!

Inderdaad!!!
Profile Image
Vespasianus: Tribuun van Rome van Robert Fabbri, een leuk historisch verhaal vol Romeinse intrige, corruptie en spanning.

Daarnaast lees ik nog De laatste Sauriër van Thomas Thiemeyer, een zoek het monster verhaal, maar in plaats van Nessie is het een Afrikaanse dinosaurus. Gewoon simpele actie, niet te veel nadenken :)
Profile Image
Wel aardig. Ben wel benieuwd naar de ontknoping (maar het is geen spannend boek :-))

Edit: net even tussendoor Guus Kuijer "het boek van alle dingen" gelezen, prachtig!
En ik ga beginnen aan "De Kinderwet" van Ian McEwan, voor mijn leeskring.
Profile Image
maar nog maar een paar bladzijdes: In de naam van het varken. Vorige week heb ik gezegd dat het een raar boek is, en dat vind ik nog steeds. Toch benieuwd naar de afloop.

ongeveer op de helft van Murakami's Blinde wilg, slapende vrouw. Lekker lezen!

Nieuw opgepakt: Cher amour van Bernard Giraudeau. Een brievenroman.
Profile Image
Connie Palmen.
Dunnetje, maar lijkt me interessant.
Profile Image
De vriend van de vriendin van de moeder van Maja - Katarina Kieri (elf Zweedse novellen - heb er nu twee 'gehad' en die zijn goed bevallen).

Trotse ouders, gesprekken met ouders van beroemde Nederlanders (sommige alleen beroemd in Nederland) - leest lekker weg.

Jo Leemans - de vlucht terug. Bekende Vlaamse zangeres gaat terug naar haar geliefde Spanje dat ze dik tien jaar eerder moest verlaten.

Tot het laatste uur, "het intrigerende verhaal van Traudl Junge, Hitlers secretaresse" (slechts mondjesmaat in te nemen).

Op de ereader "Het weerzien" van Nicci Gerrard. Feel good is nooit weg.

En als ik ergens moet wachten of zo, ben ik op de iPad weer eens aan de klassieker "The Railway Children" van Edith Nesbitt begonnen. Maakt niet uit dat ik dat 'kinderboek' in mijn leven al vaker heb gelezen...
Profile Image
Dat kan in de do something different thread, want het is een herlees boek en dat doe ik eigenlijk nooit.
Profile Image
Dante & Aristoteles ontdekken de geheimen van het universum. Mooi!
hiervoor Lisa Gadner, fijne thriller.
Profile Image
'nachtblauw' van simone van de vlugt en 'de nieuwe man' van thomas rosenboom. Nu bezig in een splinternieuw boek (afgelopen vrijdag gepresenteerd: 'een kantoor op stand' van hans veeken, een arts die ik al jaren ken. En natuurlijk nog in de meeneemdwarsligger 'de geschiedenis van de liefde' van nicole krauss.
Profile Image
Ik heb Op weg met Roadie uitgelezen, het debuut van Thomas Acda. Verrassend. Verder ben ik nu bezig in de nieuwe BA Paris.
Profile Image
dus ik heb de random number generator er weer bij gepakt om een boek dat sinds 2015 in mijn kast staat uit te kiezen.

Het is De Ortolaan van Maarten 't Hart geworden. Een oud boekenweekgeschenkje.

De laatste saurier van Thomas Thiemeyer zit nu in mijn werktas, dus die wordt in de trein gelezen.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.