corner corner OT : Nieuw avontuur

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

OT : Nieuw avontuur

Overmorgen beginnen we aan een nieuw avontuur.
We krijgen dan een uitwisselingsstudente van AFS voor een heel schooljaar bij ons in huis.
We krijgen een Thais meisje die in november 17 wordt.
Vandaag zijn alle Belgische AFS-studenten in Zaventem aangekomen. Morgen hebben ze nog een dag allemaal samen en zondag zullen we haar ontmoeten en mee naar huis nemen. Allemaal heel spannend ;) Maar we kijken er naar uit ;)

Complete Thread

Profile Image
Overmorgen beginnen we aan een nieuw avontuur.
We krijgen dan een uitwisselingsstudente van AFS voor een heel schooljaar bij ons in huis.
We krijgen een Thais meisje die in november 17 wordt.
Vandaag zijn alle Belgische AFS-studenten in Zaventem aangekomen. Morgen hebben ze nog een dag allemaal samen en zondag zullen we haar ontmoeten en mee naar huis nemen. Allemaal heel spannend ;) Maar we kijken er naar uit ;)
Profile Image
Wauw, dat is zeker spannend! Een heel schooljaar...
Veel plezier!
Profile Image
klinkt goed, wat gaat ze studeren? En hopelijk gaat ze jou ook een beetje helpen met de kinderen.....
Profile Image
Dat gaan we maandag beslissen, of morgen.
Wellicht sociaal-technische wetenschappen of humane wetenschappen.
(Of kunst ...)

Het moet ook niet te theoretisch zijn, want ze moeten ook nog de taal leren.
Profile Image

tof !

Iemand anders die ik ken, krijgt er ook weer eentje (al meerdere jaren een groot succes daar).
Profile Image
Spannend!
Profile Image
Wat spannend, maar wel leuk! Heel veel succes voor jou én je kinderen, hopelijk gaat het goed "klikken". Gun je het van harte. Knufs van ons!
Profile Image
Geweldig is dat!
Toch erg jong en erg ver voor zo'n kind... maar het is in goede handen!
Hopelijk hebben jullie veel aan haar en zij aan jullie!
Profile Image
Ik hoop van harte dat jullie het met elkaar kunnen vinden. Anders is het weer extra belastend voor jou. Let goed op of ze het naar haar zin heeft.
*zegt een oma die net haar kleindochter voor een jaar naar de VS zag vertrekken :-) *
Profile Image
Lijkt me leuk en spannend, en we gaan haar vast eens ontmoeten het komend jaar als er een meeting is in Turnhout.
Profile Image
Lijkt me leuk en spannend, en we gaan haar vast eens ontmoeten het komend jaar als er een meeting is in Turnhout.

Is dat een hint? 😉
Profile Image
Veel succes met de nieuwe huisgenoot en hopelijk gaat het goed klikken.
Wel nog jong hé -17- om zo'n stap te zetten .
Profile Image
een ervaring voor haar en voor jullie.
Profile Image
Spannend, ook voor het meisje natuurlijk. Bijna 17 is niet echt meer een 'puber', dus hopelijk geen problemen op dat gebied :-).

Ben benieuwd hoe het zal gaan. Hou je ons op de hoogte?
Veel geluk met elkaar!
Profile Image
Wat leuk, ik was jaaaaren geleden ook uitwisselingsstudent met AFS. Spannend moment als je elkaar binnenkort ontmoet. Succes en veel plezier samen!
Profile Image
In welk land ben jij terecht gekomen ?

Vandaag is de "grote" dag ;)
Profile Image

spannend hoor! Ik hoop dat het klikt. En dat communiceren mogelijk is (ook voor de kleine hoeraatjes)
Profile Image

Oooo wat spannend!!!

Ik herinner me dat toen ik nog op school zat (toen de dieren nog spraken dus) er een Amerikaans meisje een paar maanden bij mij in de klas zat. Ze heette Paige, dat ben ik nooit vergeten, want dat was toch echt een rare naam... (nu weet ik wel beter). Ze was heel goed in Frans (wat mijn lerares Frans, thuis "mama" genaamd, heel leuk vond) en in Latijn en Grieks. En ze had gelakte nagels en gebruikte lippenstift!!!
Profile Image
Turkije. Het was ehm een turbulent jaar. Hoop gedoe, enorm lol gehad, ik had het niet willen missen.
Profile Image
Turkije. Het was ehm een turbulent jaar. Hoop gedoe, enorm lol gehad, ik had het niet willen missen.

Turkije, heel apart ;) Kan je nog steeds Turks ?
Profile Image
Een beetje. Ik versta veel. Losse woorden gaan wel, maar geen volzinnen. Het scheelt dat je in Nederlands relatief veel Turks hoort, anders zou ik het denk ik allemaal kwijt zijn.
Profile Image
Spannend! De kennismaking is inmiddels achter de rug. Hopelijk wordt het voor iedereen een geweldige ervaring. Heel veel plezier!
Profile Image
ik hoop zo dat het klikt!
Profile Image
Het is een perfecte match !
We waren dinsdag met wat andere gastgezinnen naar de Lilse bergen geweest en een ander rustig meisje uit Hong Kong zat ook in het perfecte gezin.
Het is een ongelofelijk lief meisje, ze speelt enorm veel met de kinderen. Ze doet haar best om Nederlands te praten. De kinderen leren ondertussen Engels.
Wel wat stress geweest om haar op school in te schrijven en in de gemeente, maar dat is allemaal administratie.
Ze heeft al geluk, ze moet morgen niet naar school. De andere twee wel ;)
Ze gaat wellicht met dat meisje uit Hong Kong in de klas zitten. Die is enorm onzeker, die komt uit een ongelofelijk prestatie-gerichte maatschappij en die was enorm blij met de rust en ruimte hier.
Dit gaat een heel leuk jaar worden, dat is zeker !
Profile Image
Het is een perfecte match !

Dit gaat een heel leuk jaar worden, dat is zeker !

wat een ontzettend goed bericht :-) Leuk voor haar, leuk voor de kinderen en geweldig voor jou! Geniet er van!
Profile Image
Fijn te horen dat het klikt en het een lief meisje is!

Veel plezier dit komende jaar met elkaar!
Profile Image
Ik ook, bedankt voor dit berichtje. Wat fijn dat het zo goed klikt!
Veel plezier!
Profile Image
Fijn dat het zo goed klikt - ik wens jullie een fijn jaar.
Profile Image
Ik was ook ontiegelijk nieuwsgierig!!!
Heerlijk dat het zo goed klikt, ook met het kroost. En fijn voor dat onzekere HongKongertje dat ze toch samen in de klas kunnen zitten.
Zo'n programma kan een verrijking zijn voor alle betrokken partijen - en het ziet er naar uit dat dit voor jullie allen zo zal zijn.
(Leest ze ook graag? Dat zou nog een bonus zijn. 😜)
Profile Image

Late reactie

Ik had jullie berichten wel gezien op tablet, maar heb een hekel daar lange teksten op te zetten. Heb een week zonder computer gezeten en heb nu een nieuwe maar alle instellingen moeten nog juist gezet worden enz enz ...

Het gaat nog steeds goed. Ze durft zeggen als ze iets anders wil.
Vandaag zijn ze met Nederlandse les gestart.
Mijn dochter vindt het wel jammer dat ze zoveel op haar kamer is, maar ik denk dat ze daar met haar familie chat en ook wat studeert en af en toe eens alleen wil zijn. Ik begrijp het wel, zo heel de dag een taal horen die je niet kent ;)

Ik heb haar nog geen boek zien lezen zelf. Denk dat ze dat niet mee kon sleuren. Ze mocht maar 20 kg mee brengen en ze heeft ook massa's noedels bij haha ;) Ze heeft hier ook al veel kleding gekocht.
Ze heeft de massa's boeken hier in huis zeker al gezien haha ;)

MIJn eigen dochter is wel veel meer aan het lezen de laatste tijd. Tof !
Profile Image
klinkt als een goed bericht. Fijn dat ze met de nederlandse les is gestart. En natuurlijk begrijp ik dat je dochter het jammer vindt dat ze veel op haar eigen kamer is, maar ik kan me voorstellen dat ze zeker nu ze nog geen nederlands spreekt en verstaat graag in haar eigen wereldje is. Gelukkig is je dochter aan het lezen geslagen, heeft zij ook minder behoefte aan gezelschap denk ik!

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.