corner corner Groot mysterie!

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Groot mysterie!

Vandaag vond ik een pakketje in de gang op de verwarming.
Ok, daar legt de postbode wel eens iets neer als we niet thuis zijn.
Pakketje was geadresseerd een eetcafe de Dammesaan (obcz)
Nog niet zo raar, de eigenaren weten waar ik woon en waarschijnlijk hebben die gedacht dat het voor mij was, pakje was open zat een boek in.

Maar nu, zat geen begeleidend briefje of zo in.
Bcid onthulde niet meer dan dat het geregistreerd was door magus turris, lid sinds 2003.
Geen woonplaats of wat ook op het profiel.
Wel veel boeken.

Nadere bestudering van het pakket leerde me dat het in Italië gepost is voor 5.30 euro.

Dus, wie, waar en waarom?
Is het iemand die willekeurig boeken stuurt naar obcz's?
De registreerder heeft wel een homepage in het Italiaans, daar snap ik natuurlijk niks van.
Geen forumberichten.
http://www.bookcrossing.com/---/14661717

Complete Thread

Profile Image
Nog niet zo raar, de eigenaren weten waar ik woon en waarschijnlijk hebben die gedacht dat het voor mij was, pakje was open zat een boek in.

Bcid onthulde niet meer dan dat het geregistreerd was door magus turris, lid sinds 2003.
Wel veel boeken.

Nadere bestudering van het pakket leerde me dat het in Italië gepost is voor 5.30 euro.

De registreerder heeft wel een homepage in het Italiaans, daar snap ik natuurlijk niks van.
Geen forumberichten.
Profile Image
ik ben niet zo'n goede detective, maar zie dat yelle1107 ook een paar boeken van magus turris heeft. Misschien weet zij meer? Ook in hilversum is er een boek van haar of hem opgedoken.
Profile Image
ik ben niet zo'n goede detective, maar zie dat yelle1107 ook een paar boeken van magus turris heeft. Misschien weet zij meer? Ook in hilversum is er een boek van haar of hem opgedoken.

Ik weet niet meer, maar ik(/onze Minibieb) heb inderdaad ook boeken van deze BookCrosser ontvangen. De eerste keer heel brave boeken (Alice in Wonderland en Peter Pan, die laatste ga ik zelf ook nog lezen) en de afgelopen keer wat apartere boeken (zie mijn plankje, ze staan nog bij de laatst losgelaten boeken ;)). Maar aangezien ze Engelstalig zijn, ben ik niet zo bang dat kinderen ze meenemen en heb ik ze wel gewoon in onze Minibieb gezet. Mochten ze blijven staan, dan breng ik ze wel een keer naar de Boekspot in Utrecht, daar is de kans denk ik wat groter dat ze meegenomen worden.
Profile Image
Misschien is dat wel het gevoel dat een bookcrossboek geeft aan een onbekende.
Profile Image
Misschien is dat wel het gevoel dat een bookcrossboek geeft aan een onbekende.

Ja, het is in elk geval erg verrassend!
Profile Image
Hij bewondert een paar vreemde boeken van Schuon en Guenon (met ideeën over kasten en rassenleer en dat we terug moeten naar oude tijden waarin mannen en vrouwen nog wisten wat hun rol was).

Maar aardig dat hij een gewoon goed boek heeft gestuurd naar OBCZ Dammesaan.
Profile Image
Nee, daar worden wel wat rare boeken gereviewed.
Profile Image
waarin mannen en vrouwen nog wisten wat hun rol was).

Die zou ik beter eens goed bestuderen dan. Daar wens ik namelijk geen vaststaande principes over aan te (moeten) nemen :)

Ik lees momenteel het perfecte antigif: Shalmani: Khomeini, Sade en ik. Die weigert ook te snappen wat haar rol is. Nogal lastig in het Iran van de revolutie ;)
Profile Image
zie ik wel vaak boeken voorbijkomen van iemand (Michele F.) die boeken opstuurt naar willekeurige bibliotheken en OBCZ's, en daar zitten ook heel wat Italiaanse boeken in. Dus misschien is dat je poster?

Ik heb me al vaker afgevraagd waarom hij dat doet als ik zijn vreemde en soms weinig zeggende posts op facebook zie voorbijkomen... Maar goed, ieder zijn ding zeker!
Profile Image
Dat zou wel eens 'spot on' kunnen zijn. Michele is 'n Italiaan (volgens mij zelfs een Sardijn), en als je zijn Facebook pagina bekijkt... en daarnaast het blog van magis turris - allebei 'gewild intellectueel', maar da's mijn mening - zou het zo maar eens kunnen. Ook op Facebook kasten en rassen. Eveneens mijn mening: het gedachtengoed van Benito Mussolini leeft nog steeds...
(Wat zou die Michele bij BookCrossing België doen? Is hij een van de 'Europeanen'?)
Profile Image
Dat zou wel eens 'spot on' kunnen zijn. Michele is 'n Italiaan (volgens mij zelfs een Sardijn), en als je zijn Facebook pagina bekijkt... en daarnaast het blog van magis turris - allebei 'gewild intellectueel', maar da's mijn mening - zou het zo maar eens kunnen. Ook op Facebook kasten en rassen. Eveneens mijn mening: het gedachtengoed van Benito Mussolini leeft nog steeds...
(Wat zou die Michele bij BookCrossing België doen? Is hij een van de 'Europeanen'?)

Ja, Michele F en magis turris zijn beslist dezelfde persoon. Eerlijk gezegd dacht ik ook direct aan Mussolini, maar dan met een spiritueel sausje.
Profile Image
Leest als een thriller...
Profile Image
Zocht op 'Magus Turris' (hiervoor had ik abusievelijk magis geschreven) en vond een niet werkende link, in gang gezet door Magus himself. De enige zin die ik kon lezen (zichtbaar voor ik op de link klikte) ging over "al wat gedaan werd opdat zuidelijke Italianen meridionaal zouden worden" - nou, dat ging eventjes mijn hersencel te boven.
There's something rotten in the state of Denmark, zei Shakespeare al...

Michele is m.i. iets vertalerigs bij Europa. Gut feeling. Italianen zijn normaal gezien niet zo taalvaardig.
BookCrossing België (Facebook) wordt mijns bescheidens inziens in stand gehouden door een handjevol Europarlementariërs uit diverse landen.
Hoe dan ook, de geschiedenis van Michele Magus is raar... Maar kom, zoals het spreekwoord luidt: "zot zijn doet geen zeer".
Profile Image
Als je klikt op 'onze Magus' zie je in z'n eerste rijtje boeken een rood boek staan. Dat heeft hij zelf geschreven... Poëzie.
EDIT: nu zie ik het niet meer.
Maar er is ook een Franse vertaling van.
Helemaal in de stijl van dit mysterie: de dichtbundel heet "apocalyps"...

NOG EENS EDIT: hij had nog een ander dichtbundel van zijn hand, die 'arcadia' heet. Op zijn plank 15 pagina's van eigen dichtbundels.
En zijn eerste boekbericht is dan telkens 'wie oren heeft, hore' - maar dan in 't Latijn.

Och ja - dichters... 😜
Profile Image
Als je klikt op 'onze Magus' zie je in z'n eerste rijtje boeken een rood boek staan. Dat heeft hij zelf geschreven... Poëzie.

NOG EENS EDIT: hij had nog een ander dichtbundel van zijn hand, die 'arcadia' heet. Op zijn plank 15 pagina's van eigen dichtbundels.
En zijn eerste boekbericht is dan telkens 'wie oren heeft, hore' - maar dan in 't Latijn.

Och ja - dichters... 😜

Oh, the plot thickens! Dan is hij waarschijnlijk ook de enige recensent van zijn eigen bundels op goodreads, degene die de volledige 5 sterren geeft aan al die bundels: https://www.goodreads.com/---/9351556.Michele_Fabbri
Profile Image

Och ja - dichters... 😜

Oh, the plot thickens! Dan is hij waarschijnlijk ook de enige recensent van zijn eigen bundels op goodreads, degene die de volledige 5 sterren geeft aan al die bundels: https://www.goodreads.com/---/9351556.Michele_Fabbri

😂😂
Profile Image

Och ja - dichters... 😜

Oh my ..., hilariteit!! :D
Profile Image

Wel veel boeken.

Geen forumberichten.

Spannend, Aaltsje! En toch ook vooral een leuke verrassing!
Profile Image

LOL

Heel het Nederlandse bookcrossingforum op onderzoek!
En ik ben nog steeds alleen maar nieuwsgierig waarom iemand in vredesnaam een oud boekje dat je voor 50 cent bij de kringloop koopt opstuurt voor dik 5 euro naar een obcz in een ander land.
Echt, bij mij was het een oud-papierverhaal geweest.
Maar de moeite die er getroost is, ik zet het wel in mijn huisje.
Misschien iemand de Nederlandse versie gelezen?
Profile Image

RE: LOL

Ik heb heeeeel lang geleden de originele versie gelezen. Vond ik toen erg mooi.

En ik ben nog steeds alleen maar nieuwsgierig waarom iemand in vredesnaam een oud boekje dat je voor 50 cent bij de kringloop koopt opstuurt voor dik 5 euro naar een obcz in een ander land.

Ik kan maar één antwoord geven: het is een dichter, en er is bovendien een kleine kortsluiting (maar geen onprettige) kortsluiting in z'n bovenkamer. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij kierewiet is. (Pfff, als je schrijft moet je toch heel erg op je qui vive zijn).
Profile Image

RE: RE: LOL

Ik heb heeeeel lang geleden de originele versie gelezen. Vond ik toen erg mooi.

Ik kan maar één antwoord geven: het is een dichter, en er is bovendien een kleine kortsluiting (maar geen onprettige) kortsluiting in z'n bovenkamer. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij kierewiet is. (Pfff, als je schrijft moet je toch heel erg op je qui vive zijn).

Nou ja, ik ken wel meer mensen met een kleine kortsluiting. Misschien typeert een ander mij ook wel zo. Niet geheel onterecht. LOL.
Een beetje gek is leuk, stapelgek niet.
Profile Image
die bijna dagelijks op verschillende BC Facebook-groepen zijn releases post. En waar helemaal niemand op reageert. Lijkt wel spammen, zo vaak dat hij post, aangezien het altijd iets in het Italiaans is in groepen waar het voertaal of het Engels of het Nederlands is, of af en toe het Duits.
Profile Image
die bijna dagelijks op verschillende BC Facebook-groepen zijn releases post. En waar helemaal niemand op reageert. Lijkt wel spammen, zo vaak dat hij post, aangezien het altijd iets in het Italiaans is in groepen waar het voertaal of het Engels of het Nederlands is, of af en toe het Duits.

Ik denk altijd dat het de bedoeling is dat je er op kunt jagen!
Profile Image

Ik denk altijd dat het de bedoeling is dat je er op kunt jagen!

O, nou dan heb ik het gevonden! En het boek gaat op reis ook.
Ik probeer het eerst in mijn minibieb te slijten, anders maar mee naar Bordeaux.
Profile Image
en plots viel mijn oog hierop, met 114 'hops' ... http://www.bookcrossing.com/---/589785/

Ik kon het niet laten om deze toch even hier te vermelden! ;)
Profile Image
Gnagnagna, dan moest ik toch eens grasduinen in de commentaren oftewel journals (de eerste bladzijde maar).
Hij heeft 14 jaar geleden een heel pak van zijn eigen poëziebundel met hetzelfde BCID-nummer de wereld ingestuurd (met zijn Latijnse motto als eerste boekbericht). Zo kun je natuurlijk wel "most traveled" kampioen worden...
En één commentaar zei wat ik ook denk: die man/vrouw vindt het eigenlijk niet zo netjes dat een auteur zijn eigen boek op die manier in de belangstelling brengt... "...non mi è piaciuto il fatto che sia stato l'autore a mettere in circolo un proprio libro"
Profile Image

Tja

Rare jongens die Romeinen...

Ik zou mijn geld niet spenderen aan boeken sturen naar random plaatsen, dan geef ik het liever uit aan vakantie en laat het daar zelf los :p
Profile Image

RE: Tja

Ik zou mijn geld niet spenderen aan boeken sturen naar random plaatsen, dan geef ik het liever uit aan vakantie en laat het daar zelf los :p

LOL...ik ook :-)
Profile Image

RE: RE: Tja

LOL...ik ook :-)

Ik zeker ook! Nooit te beroerd om iets op te sturen hoor. En ook niet om iets, wat in mijn ogen niet veel waard is, op te sturen als ik er iemand blij mee maak.
Maar gewoon wat boeken in de rondte sturen, neuh.

Profile Image
Blijkbaar reist (een deel van) zijn poëziebundel nog wel steeds rond en dat na 14 jaar. ik krijg geen berichten meer van boeken die ik 10 jaar terug heb losgelaten, dus ergens heeft hij iets gedaan wat ontvangers/vinders in beweging zet
Profile Image
Blijkbaar reist (een deel van) zijn poëziebundel nog wel steeds rond en dat na 14 jaar. ik krijg geen berichten meer van boeken die ik 10 jaar terug heb losgelaten, dus ergens heeft hij iets gedaan wat ontvangers/vinders in beweging zet

Blijkbaar wel... Da's weer een ander gezichtspunt!
Profile Image
Hier is ook een Italiaans boek aangekomen : https://www.facebook.com/---/1640526169301995/
Profile Image
Betreffende Romeinen hebben ook
een FB-Groep :-)

Ik heb ze een bedank-ansichtkaartje gestuurd !

Groet , Danny OBCZ Deventer
Profile Image
......kwam vanuit de straat Via Roma trouwens (de Biblioteca) ......
Profile Image
... werd vorige week verteld tijdens de meeting in obcz ZwartWit...

http://www.bookcrossing.com/---/14663102/
Profile Image
Ik meld het netjes als gevonden en stuur het door.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.