corner corner Dwarsliggerring (NL én België)

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

Dwarsliggerring (NL én België)

Dankzij de zegen van miertje en oehoeboeroe, wil ik opnieuw een dwarsliggersring starten.

Even wel enkele regels:
-Bij deze ring worden er enkel dwarsliggers rondgestuurd, geen kleine boekjes erbij steken. Alle dwarsliggers zijn ook geregistreerd.
-Om tegen te gaan dat de ring te lang bij één persoon blijft hangen, graag binnen twee weken versturen naar de volgende persoon op de lijst. Dus liever niet eerst lezen en daarna weer rondsturen. (Wil je graag een uitzondering, bvb omdat je de volgende persoon op een meeting ziet, graag even pm'en)
-Er zitten 10 dwarsliggers in de doos/envelop, niet meer, niet minder en geen dubbels of driedubbels.
-De keuze van rondsturen is geheel de uwe. De enige vereiste: zorg ervoor dat de dwarsliggers veilig en wel op hun bestemming geraken.
-Ik probeer rekening te houden met je voorkeuren van verzending, in de mate van het mogelijke. Ik probeer dus de Belgen na elkaar te zetten en de Nederlanders na elkaar. Uiteraard is doorgeven op meetings ook een optie.

Wie wil graag meedoen?
Oehoeboeroe
Miertje
Anyrock
Angelfrouk
Enitnaj
Yelle1107
Monalissaa
Anneleis
Duiveltje
Bloedengel
Maggie01
terug naar rodespringbal

Complete Thread

Profile Image
Dankzij de zegen van miertje en oehoeboeroe, wil ik opnieuw een dwarsliggersring starten.

Even wel enkele regels:
-Bij deze ring worden er enkel dwarsliggers rondgestuurd, geen kleine boekjes erbij steken. Alle dwarsliggers zijn ook geregistreerd.
-Om tegen te gaan dat de ring te lang bij één persoon blijft hangen, graag binnen twee weken versturen naar de volgende persoon op de lijst. Dus liever niet eerst lezen en daarna weer rondsturen. (Wil je graag een uitzondering, bvb omdat je de volgende persoon op een meeting ziet, graag even pm'en)
-Er zitten 10 dwarsliggers in de doos/envelop, niet meer, niet minder en geen dubbels of driedubbels.
-De keuze van rondsturen is geheel de uwe. De enige vereiste: zorg ervoor dat de dwarsliggers veilig en wel op hun bestemming geraken.
-Ik probeer rekening te houden met je voorkeuren van verzending, in de mate van het mogelijke. Ik probeer dus de Belgen na elkaar te zetten en de Nederlanders na elkaar. Uiteraard is doorgeven op meetings ook een optie.

Wie wil graag meedoen?
Oehoeboeroe
Miertje
Anyrock
Angelfrouk
Enitnaj
Yelle1107
Monalissaa
Anneleis
Duiveltje
Bloedengel
Maggie01
terug naar rodespringbal
Profile Image
ik doe graag mee :-)
Profile Image

oei?

geen liefhebbers?
Profile Image

RE: oei?

geen liefhebbers?

Ik geef ze altijd door en heb alleen nog 'Vind haar', maar ja wie niet :-)
Profile Image

RE: oei?

geen liefhebbers?

Ik vind dwarsliggers erg leuk, maar moet mezelf even niet verplichten tot een ring :-( dus helaas...
Profile Image

Vraagje

Er moeten dus nieuwe dwarsliggers, in als je er een uithaalt, toch?
Zoja , dan kan ik helaas niet mee doen. Ik heb geen dwarsligger liggen.
Profile Image
Eentje uithalen, betekent inderdaad er eentje in de plaats steken.
Profile Image
Dan laat ik de ring even aan me voorbij gaan.

Ik hoop eerdaags nog weer wat verdere boekhuisjes te bezoeken, dus misschien vind er ik dan nog wel een.
Laat het dan weten.
Profile Image
zeker doen, en als je er vindt, dan meld je het maar even en dan zet ik je bij op de lijst.
Profile Image
Akkoord.
Profile Image
Ha, lijkt me ook wel leuk om mee te doen. Heb nog wel wat dwarsliggers liggen dacht ik ;) .
Profile Image
Ha, lijkt me ook wel leuk om mee te doen. Heb nog wel wat dwarsliggers liggen dacht ik ;) .

hihi, partner in crime :-)
Profile Image
Dwarsliggers zijn zooo handig.
Wel een vraagje: wat zijn dubbels of driedubbels?
Ik heb hier dunne en dikkere dwarsliggers...
Profile Image
niet twee keer of drie keer dezelfde dwarsligger in de envelop/doos stoppen. Ik merkte bij de brievenbusdoos dat er tweemaal dezelfde inzat, daarmee dat ik zeg: geen dubbels of driedubbels.

Maar dik of dun maakt helemaal niet uit, als ze maar lekker dwars zijn ;-)

Ik zet je op de lijst?
Profile Image
Zet mij er ook maar bij.
Profile Image
die graag wat ander materiaal willen lezen dan ze zelf hebben liggen?
Profile Image
Ik vind het niet prettig lezen. De bladzijden te dun, zodat je er bijna altijd twee tegelijk omslaat. En mijn duim of vingers zitten altijd in de weg! Heb er wel een paar gelezen, maar liever niet meer.
Profile Image
Dat niet iedereen fan kan zijn, begrijp ik wel.
Maar vind het wat raar dat er zo weinig gegadigden zijn voor de ring...
Profile Image
Dat niet iedereen fan kan zijn, begrijp ik wel.
Maar vind het wat raar dat er zo weinig gegadigden zijn voor de ring...

Ik ben juist wel een fan (en ambassadeur ;)), maar ik heb nog heeeeel veel boeken om nog te lezen en momenteel weinig vrije tijd (en ik kijk bovendien niet zo heel vaak op het forum ;))... Maar als het helpt, wil ik eventueel wel na iemand die geen dwarsligger(s) te ruilen heeft, om de doos weer op te vullen (en wellicht ook iets te ruilen, als ik toch nog wat leuks tegenkom ;) )? Ik leg de dwarsliggers die ik uit heb nu meestal in onze Minibieb, maar ik kan er natuurlijk ook best een paar apart houden om de doos op te vullen! :)

(En dan krijg ik tenminste een melding, dat is bij de Minibieb maar heel, heel zelden het geval, terwijl ze vaak wel supersnel verdwijnen. :D)
Profile Image
Ik vind je aanbod heel goed en neem het graag aan maar hoe doen we dat concreet want als ik even kijk, zijn er hier al 3 BC-leden die graag willen meedoen maar geen dwarsliggers hebben buiten "vind haar"
Profile Image
Ik heb je een berichtje teruggestuurd. :)
Profile Image
Ik lees wel graag een dwarsligger maar heb er maar 1 liggen om toe te voegen en dit zit er vast al in (vind haar Gardner)
Profile Image
Ik lees wel graag een dwarsligger maar heb er maar 1 liggen om toe te voegen en dit zit er vast al in (vind haar Gardner)

Ik heb hetzlefde probleem, geen dwarsliggers in huis . ( Misschien ééntje ...)
Profile Image

Ik ben

Grote fan, met grote voorraad, doe dus wel mee (had me afzijdig gehouden wegens erg druk, maar dan lees k r wat...)
Profile Image
okidoki ;-)
Profile Image
Ik wil graag meedoen. Kun je mij als laatste zetten? Dan kan ik de doos in je brievenbus deponeren?
Profile Image
okidoki, kan geen probleem zijn
Profile Image
Het is me niet gelukt om dwarsliggers te vinden.
Ik laat deze ring dus aan me voorbij gaan.
Profile Image
spijtig :( volgende keer misschien.
Profile Image
spijtig :( volgende keer misschien.
Profile Image
Vanmiddag een knip- en plaksessie gehouden met Koekiebak en bedacht dat ik wel wat dwarsliggers heb die mogen reizen :-)
Profile Image
Koekiebak

Hé, dat is een 'blast from te past'.
Hoe gaat het met haar?
Profile Image
Koekiebak

Hé, dat is een 'blast from te past'.
Hoe gaat het met haar?

Heel goed! Ze crosst nog wel, maar doet niet veel meer met forum en meetings :-(
Profile Image
Vanmiddag een knip- en plaksessie gehouden met Koekiebak en bedacht dat ik wel wat dwarsliggers heb die mogen reizen :-)

he leuk!
Profile Image
okidoki ik zet je op de lijst
Profile Image
Ha ik ben gek op dwarsliggers. Ik wil graag meedoen. Ik kom 1 x per 8 weken in Duitsland. Als ik mag wachten tot ik vandaar kan versturen vind ik het geen probleem om naar België te verzenden.
Profile Image
oh dat is leuk :-) dankjewel voor het aanbieden. Ik ging zelf al naar NL verzenden maar ik was inderdaad aan het kijken hoe ik hem weer naar België kon krijgen. Bij deze: hartelijk dank, Anneleis. Uiteraard mag je wachten tot je in Duitsland bent om hem te verzenden.
Profile Image
Volgend weekend vertrekken ze op reis
Profile Image
kan ik nog meedoen
Profile Image
ik zet je ertussen
Profile Image

ha, ik ben benieuwd :-)
Profile Image

ja hoor, de doos is gisteren bij een buurman bezorgd, die vervolgens niet thuis was gisteravond. Maar vandaag gelukkig wel, dus hij is nu hier! Ik ga nog even wat ruilen en dan mag ie verder op reis.
Profile Image
Waarom bij de buurman afgeleverd? De boekendoos kan toch door de brievenbus?
Profile Image
Niet echt :-) ik heb ze in alle mogelijke manieren in 5 verschillende doosjes proberen krijgen en het lukte echt niet, dus ik heb een groter doosje genomen en ze als pakketje verstuurd.
Maar van mij hoeven de dwarsliggers niet in die doos te blijven zitten :-) had ik al voorzien in de afspraken (maakt mij niet uit hoe ze bij iemand geraken als ze er maar heelhuids geraken)
Profile Image

helaas paste deze doos niet, maar ik heb inmiddels een envelop gescoord waarin het volgens mij wel gaat lukken!
Profile Image

helaas paste deze doos niet, maar ik heb inmiddels een envelop gescoord waarin het volgens mij wel gaat lukken!

Ik heb eventueel ook nog een prachtig doosje wat door de brievenbus kan. Tegen die tijd kan het eventueel daarin.
Profile Image
Ik ben benieuwd!
Profile Image
Ik ben benieuwd!

ik denk dat het volgende week wordt dat ik 'm verstuur. Deze week heb ik het wat druk. Dus je zult nog even geduld moeten oefenen :-)
Profile Image
Ha, ik denk dat ik het wel uithoud ;)) Heb nog wel een paar boeken in de kast die ik wil lezen ;))

Ik ben benieuwd!

ik denk dat het volgende week wordt dat ik 'm verstuur. Deze week heb ik het wat druk. Dus je zult nog even geduld moeten oefenen :-)

Profile Image
dus houd je brievenbus maar in de gaten volgende week :-)
Profile Image
De "doos" is vandaag aangekomen en alweer onderweg naar Anyrock!
Leuk om weer mee te doen aan een ring! Rodespringbal en Oehoeboeroe bedankt!
Profile Image
De "doos" is vandaag aangekomen en alweer onderweg naar Anyrock!
Leuk om weer mee te doen aan een ring! Rodespringbal en Oehoeboeroe bedankt!

zohé, jij bent lekker snel :-)
Profile Image
waauw inderdaad :-) snel snel snel
Profile Image
want ze moest dat pakkie toch scannen. Maar er zat nog maar een halve code op. Ws hergebruikt papier.....maar de doos is hier dus.
Profile Image
vreemd! ik had (nieuw)pakpapier om de doos gedaan zodat de doos opnieuw bruikbaar was. Ik ben bij een postagentschap gaan checken of de postzegels die ik erop geplakt had wel konden (10 oude ongebruikte kinderpostzegels van 39 eurocent plus 1 van 5 cent) Voor 3,95 er dus op geplakt en bij het postagentschap hebben ze er nog een of andere sticker opgeplakt. Vreemd dat ie nu weer niet gewoon door de brievenbus is gegooid! Hopelijk heb je niet hoeven bijbetalen?

want ze moest dat pakkie toch scannen. Maar er zat nog maar een halve code op. Ws hergebruikt papier.....maar de doos is hier dus.
Profile Image
Hopelijk heb je niet hoeven bijbetalen?

Nee hoor.
Profile Image
Vind haar zat er overigens NIET in.....en van de inhoud had ik er vier al gelezen gelukkig, dus mijn mtbr wordt er niet zoveel hoger van....(sowieso niet gezien het formaat natuurlijk). Na het weekend gaat de doos weer op pad, dus hou je brievenbus in de gaten, Angelfrouk!
Profile Image
Vind haar zat er overigens NIET in.....

En had je je daar nou juist op verheugd? :-)
Profile Image

Aangezien in dit draadje meerdere keren dit boek was aangegeven als de dwarsligger die iedereen heeft, had ik m wel verwacht eigenlijk.
Profile Image

Aangezien in dit draadje meerdere keren dit boek was aangegeven als de dwarsligger die iedereen heeft, had ik m wel verwacht eigenlijk.

ik had 'm in castricum al doorgegeven. Iemand (sorry, ik weet al niet meer wie) had haar en mijn exemplaar verloot. Dus vandaar dat de mijne er niet in zat.
Profile Image

Ik heb m nog liggen, dus als je m graag wilt....
Profile Image

Dat lijkt me wel leuk, ja.

Profile Image

Dat lijkt me wel leuk, ja.

Ik hou m voor je apart!
Profile Image
Vind haar zat er overigens NIET in.....en van de inhoud had ik er vier al gelezen gelukkig, dus mijn mtbr wordt er niet zoveel hoger van....(sowieso niet gezien het formaat natuurlijk). Na het weekend gaat de doos weer op pad, dus hou je brievenbus in de gaten, Angelfrouk!

De doos is gisteren aan komen waaien. Zo ongeveer letterlijk... Arme postbode.
Maar ik ga er een paar uitzoeken en er nieuwe weer in doen.
Profile Image
Even kijken wanneer ik tijd heb om op mijn gemak te kijken en ruilen :-)
Profile Image
ging-ie gewoon door de brievenbus? Of moest er toch weer een open deur aan te pas komen?
Profile Image
ging-ie gewoon door de brievenbus? Of moest er toch weer een open deur aan te pas komen?

Hier paste de doos wel gewoon door de brievenbus. De dwarsliggers lagen in rijtjes van drie in de doos en in het midden lagen er 2 (wat dunnere) dwarsliggers op elkaar. Dat is goed gegaan dus. :)
Profile Image

Hier paste de doos wel gewoon door de brievenbus. De dwarsliggers lagen in rijtjes van drie in de doos en in het midden lagen er 2 (wat dunnere) dwarsliggers op elkaar. Dat is goed gegaan dus. :)

Ja, zo ontving ik m ook, dus zo heb ik m weer doorgestuurd :-)
Profile Image
En is nog nergens blijven steken. Mooi wark.
Profile Image
De doos lag al op me te wachten toen ik net bij mijn vriend kwam! Leuk! Eens kijken wat ik ga ruilen! :)
Profile Image
Ik ga de doos weer netjes inpakken en zodra ik van Monalisaa hoor waar ik de doos nu naartoe mag sturen, gaat die weer op reis! :)
Profile Image
Ik heb de dwarsliggerdoos gisteren naar het postkantoor gebracht, dus als het goed is, valt die vandaag bij monalisaa op de mat. :)

Ik keek net al even met track&trace of de doos misschien inmiddels al bezorgd is, maar er staat nog "zending is bij PostNL." Maar er staat ook bij bezorgdag "vandaag", dus hopelijk klopt dat en moet de postbode nog langskomen! :)
Profile Image
Vandaag is de doos bij mij gearriveerd, leuk!
En ik was niet thuis, dus hij ging door de brievenbus.

Vraagje nav het berichtje van Anyrock: zal ik nu wel of niet 'Vind haar' erin doen?
Profile Image
Vandaag is de doos bij mij gearriveerd, leuk!
En ik was niet thuis, dus hij ging door de brievenbus.

Vraagje nav het berichtje van Anyrock: zal ik nu wel of niet 'Vind haar' erin doen?

Waarom niet? Als hij er nog niet in zit mag het toch gewoon? En niet iedereen die meedoet zal m hebben, neem ik aan?
Profile Image

Waarom niet? Als hij er nog niet in zit mag het toch gewoon? En niet iedereen die meedoet zal m hebben, neem ik aan?

helemaal eens :-)
Profile Image
Ok, bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ik het boek erin ga doen. Voor de liefhebbers 😊
Profile Image
Ik heb twee boekjes geruild en het adres van Anneleis ontvangen, dus de doos gaat morgen in de brievenbus.
Profile Image
De ring is in goede orde aangekomen.

Ik heb er drie boeken uitgehaald. Morgen moet ik naar Duitsland. Eens even kijken of ik de doos dan al naar Duiveltje kan versturen.
Profile Image
@ Duiveltje, kan ik de doos naar jou sturen? Ik stuur je nogmaals een PB.
Profile Image

Is de doos

ondertussen onderweg naar Duiveltje?
Gewoon nieuwsgierig, wil niemand opjagen.

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.