corner corner 1 letterspel, nieuw draadje.

Forum | << Dutch - Nederlands | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

1 letterspel, nieuw draadje.

Omdat ik de oude niet terug kon vinden.

Ciske de fat.

Eerst was hij een straatschoffie, werkte zich een beetje omhoog en sloeg toen door. Loopt enkel nog in designer kleding, spreekt met een hete aardappel in de keel...

Complete Thread

1 2 Next 

Profile Image

Ciske de fat.

Eerst was hij een straatschoffie, werkte zich een beetje omhoog en sloeg toen door. Loopt enkel nog in designer kleding, spreekt met een hete aardappel in de keel...
Profile Image
> Ciske de fat.
> Eerst was hij een straatschoffie, werkte
> zich een beetje omhoog en sloeg toen door.
> Loopt enkel nog in designer kleding,
> spreekt met een hete aardappel in de
> keel...
Whahaha! Wat een goeie en nog waar ook! *proest*
Profile Image
Whahaha! Wat een goeie en nog
> waar ook! *proest*
Zover had ik nog niet gedacht...LOL
Profile Image

Ciske de kat

Minoes blijkt een halfbroertje te hebben.
Niet een echte kater... een beetje een Ciske de wat(je)...
Minoes is echter kattig genoeg voor twee!
Profile Image
> Minoes blijkt een halfbroertje te hebben.
> Niet een echte kater... een beetje een
> Ciske de wat(je)... Minoes is echter
> kattig genoeg voor twee!

Of Ciske is een je-weet-wel-kater. :D
Profile Image
> Of Ciske is een je-weet-wel-kater. :D

*proest*
Profile Image
In dit boek laat de alom bekende Wiske zich van een minder aardige kant zien.
Profile Image
Wiske groeit op tot een tweede Sidonia met 2.20 lengte en schoenmaat bootwerf.
Profile Image
> Het 1-ketterspel.

WHAHAHAHAHAHA!!!! Ik lag echt helemaal dubbel achter mn laptop bij het open raam, de overburen zullen wel gedacht hebben!! :-D
Profile Image
> Het 1-ketterspel.

Gruwel variatie: Het 1-spetterspel. [=Martelen en onhoofden maar zo min mogelijk bloed morsen]
Profile Image
> Het 1-ketterspel.

*woehahaha!!*
Profile Image
Na terugkeer van het eiland Lilliput slaat Gulliver helemaal door.
Hij koopt een stel zeizen om iedereen weer tot een 'normale lengte'te brengen.
Pas na het 37ste slachtoffer met afgehakte benen weet de politie hem te overmeesteren.
Profile Image
We waren zo arm dat de was van mijn moeder spreekwoordelijk grijs bleef - heel Limerick sprak er schande van.
Profile Image
Al die katten en ratten lieten natuurlijk een spoor na.
Weg met die volgesch*ten matten!
De man met de fluit zag er natuurlijk weer brood in!
Geschikt materiaal voor een vliegend tapijtje hier en daar!
Profile Image
Parkinson heeft zo zijn voordelen.
Profile Image
Het mosselpannetje had een vreemd ingrediënt.
Alle gasten die ervan gegeten hebben worden getroffen door een vreemde ziekte.
Profile Image
Over incontinentie en hoe blij je kunt zijn dat je toch nog de wc haalt
Profile Image
Pinkeltje heeft iets raars opgelopen.
Zijn kleine teen flonkert en dat doet pijn!!
Zou het kunnen komen van het voetjevrijen met Pinkelotje?
Profile Image
Non-fictie werk over de opkomst van beschaving in Zeeland, vanaf de komst van de stam die de zeer zeldzame Tholenbeer vereerd tot de industriële revolutie.

De vallen van de paarden.
Het vervolg, over hoe Zeeland zich verder ontwikkelde ten tijde van de Industriële revolutie tot de jaren 80 van de 20e eeuw

De Mammoetzagers
Hoe de nakomelingen van de Stam van Tholen zich fel tegen de geplande komst van een grote mammoettanker-haven verzetten gedurende de laatste decennia van de 20e eeuw.

Het val der beloften
Hoewel de wethouder van Tholen beloofd had dat de mammoettankers er niet zouden komen, bleek zij door steekpenningen gecorrumpeerd. Het schandaal van het eerste decennium van de 21e eeuw.

Een Vuurplaats in Sleen.
Ten einde raad en berooid trekt de bevolking van Tholen in 2015 naar Drenthe om daar een nieuw bestaan op te bouwen.
Profile Image
Hier is over nagedacht!!
Profile Image
Ghe, dank je :) (Aaltsje ook)

Sommige vind ik wat krom, maar het was leuk om te proberen de hele serie om te buigen :)
Profile Image
In deze spin-off van de geliefde Harry Potter-serie ontmoet Hermione Granger de bekende rapper 50 Cent. Hij raakt dermate onder de indruk van haar toverachtige verschijning dat hij ter plekke een rap over haar maakt, en daarmee een tophit scoort.
Profile Image
een haptonoom wekt de zijderupsen met zachte klassieke muziek alvorens ze in het kokende water worden gesmeten...
Profile Image
Een boeiend relaas over hoe de mens de zemel ontdekte en daarmee de stoelgang bevorderde.
Profile Image
Verhaal over een Vlaming en zijn RealDoll.
Profile Image
Soms heeft Petrus de kop er ook niet helemaal bij, en gaat er wel eens wat fout bij de poort.
Profile Image
> Soms heeft Petrus de kop er ook niet
> helemaal bij, en gaat er wel eens wat fout
> bij de poort.

Whahahahahaha een goeie Stoneshop!!!!
Profile Image
De derde roman uit zijn "Verveling"-reeks, na "Groeiend gras" en "Drogende verf".
Profile Image
Joods wetenschapper wil het Rabbinaat op de proef stellen met een kunstmatig varken. Is synthetisch varkensvlees kosher?
Profile Image
Moshe Greenfield was altijd al onder de indruk van Noachs uitvinding en zoekt een daarop gebaseerde nieuwe methode om op grote schaal zeewier te oogsten.
Profile Image
Nadat het stressniveau op zijn ark hoog oploopt, raakt Noach aan de geestverruimende drugs.
Profile Image
Lichtere materialen zijn helemaal van deze tijd. De moderne arkenbouwer combineert dan ook scheepsbouw- met origamitechnieken.
Profile Image
Nadat de ark gebouwd is moet deze natuurlijk in beweging worden gebracht. Hoe kan het ook ander dan Abraham hier voor wordt ingezet en deze begint aan de zware taak en duwt de zware ark voort
Profile Image
over de wereldwijde financiele gevolgen van de kredietcrisis
Profile Image
Doctor Who heeft het makkelijk in dit avontuur. De Tardis heeft de Monsters in dit boek een flinke streek geleverd, ze zijn verbogen..en komen maar langzaam vooruit. Doctor Who heeft ze binnen een uurtje bij elkaar gedreven en brengt ze terug naar de gevangenis.

Eindelijk kan ie es relaxen.
Profile Image
Na de Golem probeert Rabbi Loew een variant, en bouwt meteen maar een hele serie.
Profile Image
IJsprinzes - Camilla Läckberg

een uitgebreid verhaal op herman finkers grap Prins6 uit Hamlet.
In deze variant in de prinzes een ijzig typje
Profile Image
Dit boek gaat over het logische gevolgd van het kattenvangen in hamelen en legt uit waarom er een sprookje is ontstaan van de rattenvanger van Hamelen. Heel logisch natuurlijk dat er een rattenoverschot ontstond.
Profile Image
Nadat alle ratten en katten waren gevangen, zocht de vanger nieuw emplooi. Weg met de dandy's!
Profile Image
Nadat de klus was geklaard en alle ratten waren verdwenen, bleek dat deze dieren toch nuttig waren geweest. Alles wat ze opruimden bleef nu liggen, Hamelen versmeerde. Gelukkig vond het ecosysteem een nieuwe balans. Het genenpatroon van de Hamelaars veranderde dusdanig dat ze een zgn rattenvinger begonnen te ontwikkelen. Een vinger die viezigheid uit alle gaatjes en holletjes kan krabben.........en zo is het neuspulken ontstaan
Profile Image
> Nadat de klus was geklaard en alle ratten
> waren verdwenen, bleek dat deze dieren
> toch nuttig waren geweest. Alles wat ze
> opruimden bleef nu liggen, Hamelen
> versmeerde. Gelukkig vond het ecosysteem
> een nieuwe balans. Het genenpatroon van de
> Hamelaars veranderde dusdanig dat ze een
> zgn rattenvinger begonnen te ontwikkelen.
> Een vinger die viezigheid uit alle gaatjes
> en holletjes kan krabben.........en zo is
> het neuspulken ontstaan

En dus ging men toch maar weer op zoek naar ratten omdat neuspulken viezer werd bevonden dan ratten.
Profile Image
een diepte-interview met de goedheiligman
Profile Image
> een diepte-interview met de goedheiligman
Mooi, even omhoog halen vandaag!
Profile Image
...waarin alpinisten vertellen over hun piekervaringen
Profile Image
De befaamde psycholoog waagt zich deze keer aan bewegingswetenschap en bio-fysica.
Profile Image
een introspectief werk van de vader van de befaamde psycholoog
Profile Image
Een pleidooi voor korte en bondige communicatie door het beperken van e-mails tot maximaal veertig woorden.

Gebaseerd op een release van Koekiebak: http://www.bookcrossing.com/---/6226973
Profile Image
> Een pleidooi voor korte en bondige
> communicatie door het beperken van e-mails
> tot maximaal veertig woorden. Gebaseerd
> op een release van Koekiebak:
> http://www.bookcrossing.com/---/6226973

Allemachtig, wat duurde het lang voordat ik 'm snapte. Vast gepost in verkeerde draad dacht ik. Maar na openen link toch helder.

Volgende: 'De Korant'; door een zeker blond kamerlid beloofde herschreven heilige boek van de Moslims ter grootte van een Donald Duckkie.
Profile Image
wilde ik hier neerzetten. De mannelijke tegenhanger van dagboek van een nanny. Maar dat boek bestaat dus echt, ik vond het vandaag bij de V&D, dus laat maar..
Profile Image
> wilde ik hier neerzetten. De mannelijke
> tegenhanger van dagboek van een nanny.
> Maar dat boek bestaat dus echt, ik vond
> het vandaag bij de V&amp;D, dus laat
> maar..

Ik heb het gelezen!
Profile Image
Hoe ouder je wordt, hoe vaker je een eigen mening hebt, en die te pas en te onpas verkondigt.
Profile Image
> Hoe ouder je wordt, hoe vaker je een eigen
> mening hebt, en die te pas en te onpas
> verkondigt.
LOL!
Profile Image
Al kussend trekt zij de wereld over in haar pogingen om het het world records book te komen.
Profile Image
Is het wat?
Profile Image
Von Däniken houdt alle opties open.
Profile Image
Meneer Nam doet zijn uiterste best op de inburgeringscursus. Een extra letter in dat rare alfabet van ons maakt niet uit, die is zo toegevoegd en van zijn familieleden (niet allemaal in aanmerking komend voor de inburgeringscursus, om een of andere duistere reden) kan toch niemand dat lezen. De problemen beginnen pas als Kees de menukaart wil veranderen en er ook een mosselpannetje op wil zetten...
Profile Image
Er waren blijkbaar zakkenrollers actief.
Profile Image
Het verhaal van een moeder, hoe zij haar kind kwijtraakte, haar zocht en haar weer vond.
Profile Image
Het trieste relaas over breinaalden en hun onvermogen om wezenlijk contact te krijgen. Hoewel ze zich in elkaars fysieke nabijheid bevinden, voelen ze zich alleen en verloren, vlak bij elkaar maar niet dicht genoeg om elkaar echt te raken. Het blijft bij het geluid van tikken.
Profile Image
Het trieste relaas over breinaalden en hun onvermogen om wezenlijk contact te krijgen. Hoewel ze zich in elkaars fysieke nabijheid bevinden, voelen ze zich alleen en verloren, vlak bij elkaar maar niet dicht genoeg om elkaar echt te raken. Het blijft bij het geluid van tikken.

Deze is wel erg prachtig!
Profile Image
De een regeert, de ander niet, kies maar.
Profile Image
Wil jij nou niet ook eens koken, had ze gevraagd. En hij had ja gezegd.
Maar hij kan het niet, het wil niet, het lukt niet. Het wordt een worsteling, een culinair gevecht van man tegen pan.
Profile Image
Hij laat het er niet bij zitten. Koken, dat is toch niet zo moeilijk? Het moet hem lukken, voor haar. Want zij is alles voor hem. Zij kan hem aan de kook brengen als geen ander.
Profile Image
Haha, oud draadje, dikke pret.
Profile Image
Pleinvrees, daar hebben we allemaal van gehoord. Kamervrees is een veel minder bekende aandoening, die desondanks met veel onzichtbaar leed gepaard kan gaan.
Profile Image
Ja, in de hel is het heet. Maar overgang houdt daar geen rekening mee.
Profile Image
War ga ik naar toe als ik dood ben? Ach tref er vast bekenden.
Profile Image
grote tegenstelling - hemel vol maagden, hel...
Profile Image
Over de psychologie van een heremietkreeft.
Profile Image

Wat mals

Wetenschappelijke antwoorden op de malsheid van verschillende soorten vlees.
Profile Image
Kleuren zijn uit..wit is nu helemaal in..
Profile Image

Ciske de fat.

wat is dit leuk, ik kende dit draadje niet, maar wat is het genieten....ook van enkele bookcrossers die nog wel, maar niet meer onder ons zijn.....(ik zag Letterzetter gelukkig deze zomer nog, het gaat haar goed)
Profile Image
een kookboek over een ondergewaardeerde maar heerlijke aardappelsoort. In dit boek 50 varianten om de bint verrassend lekker klaar te maken.
Profile Image
Gevoelig coming-of-age verhaal. Autistische jongen ontdekt de genoegens van zelfbevrediging.

(Was: Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht, Mark Haddon.)
Profile Image
Gevoelig coming-of-age verhaal. Autistische jongen ontdekt de genoegens van zelfbevrediging.

Help! Ik ben van 't lachen van de sofa gerold...
Profile Image

briljant!
Profile Image
Over de grote gevolgen die het verliezen van een boon kan hebben.

De vijand maakt jacht op jou, maar gelukkig kun je je vege lijf nog redden, dankzij je geweer met je loden boon....

ach.....helaas....verloren.
Profile Image

Verlopen zoon

Zijn familie wist best waar hij zat. Maar ze wilden het niet meer weten sinds hij aan lager wal was geraakt, het parvenu. Stel je voor dat ze met hem gezien zouden worden. Fi donc!
Profile Image
Kan er iemand misschien heel kort uitleggen hoe dit spelletje gaat? Ik heb "zo'n beetje een ideetje", maar ik wil wel zeker zijn...
Profile Image
Kan er iemand misschien heel kort uitleggen hoe dit spelletje gaat?

Ja hoor.
De bedoeling is dat je een bestaande boektitel kiest, en daar één letter aan verandert (weglaat, bijplaatst of voor een andere omruilt) zodat er een grappige nieuwe titel ontstaat. In het bericht geef je dan een korte omschrijving van dit 'nieuwe boek'.

Geen beurten, geen punten, geen winnaars, alleen de eer en de pret voor iedereen. :-)
Profile Image

Ja hoor.
De bedoeling is dat je een bestaande boektitel kiest, en daar één letter aan verandert (weglaat, bijplaatst of voor een andere omruilt) zodat er een grappige nieuwe titel ontstaat. In het bericht geef je dan een korte omschrijving van dit 'nieuwe boek'.

Geen beurten, geen punten, geen winnaars, alleen de eer en de pret voor iedereen. :-)

Dankjewel!!!
Profile Image
Ik had die vraag ook al gesteld een week of zes geleden - en Moem had geantwoord, dus nu weet jij het ook. :)

Ja hoor.

Profile Image
met Pinkeltje en de flonkerteen (zie eerder in dit draadje) is het helemaal misgegaan, er rest nu nog slechts een botje........
Profile Image
Als je de kunst van het motoronderhoud niet zo goed beheerst, blijft er maar een vervoersmiddel over: de benenwagen.
Profile Image
Boek uitgegeven door opticiens die hun verkoop van leesbrilletjes op slinkse wijze willen promoten.

(Origineel: De kleine prins, Antoine de St. Exupéry)
Profile Image
Boek uitgegeven door opticiens die hun verkoop van leesbrilletjes op slinkse wijze willen promoten.

Ha, wat grappig, deze had ik 11 jaar geleden ook in de voorganger van dit draadje gezet:
http://www.bookcrossing.com/---/1906199
Profile Image

Ha, wat grappig, deze had ik 11 jaar geleden ook in de voorganger van dit draadje gezet:

Inderdaad, grappig!!! Elf jaar geleden was er van mij (als BC'er) nog geen sprake!!! ;)
Profile Image

Inderdaad, grappig!!! Elf jaar geleden was er van mij (als BC'er) nog geen sprake!!! ;)

:-)
Profile Image
Zijn damesgeiten waren zo zat van de ondraaglijke geur van hun kuddeleider Bok, dat zij hem verzochten: Sik reis alleen (oorspronkelijk Ik reis alleen - Samuel Bjork)
Profile Image
leuk hoor, zo'n groepreis, maar als je allemaal reisgenoten hebt die nog uren bezig zijn met inpakken, opmaken, en souvenirs kopen, dan weet ik het wel: Ik reis alheen. Zie ik wel wanneer we elkaar weer treffen.
Profile Image
Het zit allemaal niet mee: het hele leven, opgroeien, liefhebben en meer van dat soort naars. Soms is het gewoon nodig dat er iemand is die je weer even een kusje op je knie geeft. Gewoon alsof je nog even klein bent, en zielig.

(oorspronkelijk: Kom hier dat ik u kus)
Profile Image
En als dat kusje op de knie niet helpt, dan is er altijd nog de vlucht van het bier-kussen. Want als er een paar pintjes inzitten, dan ziet het er allemaal ook ineens heel anders uit.

(oorspronkelijk: Kom hier dat ik u kus)
Profile Image
Bloedstollende thriller... Zeven jonge vrouwen werden al totaal verhakkeld gevonden in het tuinhuisje... Er was niemand anders in huis dan de hongerig krijsende baby, zijn verlamde moeder, en het engelachtige drie jaar oude zusje...
Zal de achtste min hetzelfde lot beschoren zijn?
(Origineel: De achtste man, Chris Ryan)
Profile Image
Het is even doorzetten als je als man wit leren koken, maar je pakt het wel meteen grondig aan. Een fornuis met vier pitten, een oven, een kampeerkookplaat met twee ringen, maar dan: er is nog een pan! Zal hij haar nu wel of niet om raad gaan vragen, en zo ja of zo nee, wat zal dat voor hun relatie gaan betekenen?

(Nee, he, ik heb hier geen tijd voor, maar ik vind het zo leuk - o, was dat al eens opgevallen?)
Profile Image
Hij was warm, gevoelig en altijd beschikbaar om te troosten of steun te geven. Pleisters plakken, koekjes bakken, bij de zieke buurvrouw aankomen met een pannetje soep: niets was hem teveel. De aanblik van een geknakte bloem of dood vogeltje was genoeg om hem in tranen te laten uitbarsten. Hij was... de Zachtste Man.

Profile Image
Essay over een verloren gegaan doek van Johannes Vermeer. Er is recentelijk een studie gevonden van een schilderij, voorstellende een melkmeisje met 7 kannen op de voorgrond. De achtste kan ligt in scherven op de grond.
De studie werd ontdekt in een met klei toegestopte vaas bij het baggeren in de Delftse Schie.
Aan de heer van Meegeren (geen familie van) werd gevraagd de studie uit te werken tot een schilderij. De foto's daarvan zijn indrukwekkend.
Uit geschiedkundig en kunstzinnig perspectief duidelijk beschreven.

1 2 Next 

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.