corner corner "ESTADO" DEL LIBRO

Forum | << Newbies | Refresh | Search

corner corner

Sort Options Toggle Stats Options

Profile Image

"ESTADO" DEL LIBRO

Hola, soy nuevo en esta web y en esto del bookcrossing. He visto que los posibles estados de un libro son:
1. Pendiente de lectura
2. Disponible
3. Colección permanente
4. Reservado
5. Viajando
Y la verdad es que me cuesta distinguir con precisión cada uno de ellos. ¿Podría alguien definírmelos? Por ejemplo, yo acabo de registrar un libro que tenía en casa y quiero "ponerlo en circulación" en los próximos días (liberarlo, creo que lo llamáis aquí). Lo he registrado como "disponible", ¿he hecho bien así?
Gracias!

Complete Thread

Profile Image
Hola, soy nuevo en esta web y en esto del bookcrossing. He visto que los posibles estados de un libro son:
1. Pendiente de lectura
2. Disponible
3. Colección permanente
4. Reservado
5. Viajando
Y la verdad es que me cuesta distinguir con precisión cada uno de ellos. ¿Podría alguien definírmelos? Por ejemplo, yo acabo de registrar un libro que tenía en casa y quiero "ponerlo en circulación" en los próximos días (liberarlo, creo que lo llamáis aquí). Lo he registrado como "disponible", ¿he hecho bien así?
Gracias!
Profile Image
I'll try to define those for you! I hope it's ok with an answer in English.

1. Pendiente de lectura = los libros que te quieres leer = the books you want to read
2. Disponible = the books you are willing to part with, for instace the books you plan to release.
3. Colección permanente = los libros que quieres tener = the books you want to keep.
4. Reservado = books you have special plans for. For instance books that you are going to send in a sweepstake, bookring, bookray etc.
5. Viajando = the books that you have released (either by giving it to a specific person (controlled release) or placing it somewhere where everyone can pick it up (wild release), and have not been journaled by a finder yet. The books can stay as "travelling"/"viajando" for months or years before someone else writes a journal entry.
Profile Image
Thank you so much CathrineB . I understand perfectly . I know some English and also the translator of Google is very good hehe :-)
A hug / Un abrazo

Are you sure you want to delete this item? It cannot be undone.